11 Temmuz 2010 Pazar

Oscar Wilde'ın Mezarı



Önce birkaç yazarı, ressamın mezar fotoğraflarını araştırmakla başladı iş. Modigliani'nin, Marcel Proust'un mezar fotoğraflarını koyacaktım. Güzel tasarımlı, şık mezarlardı. Onlara da bu yakışırdı.

Ancak sonra Oscar Wilde'ın mezar taşına baktım. Wilde, son eserini öldükten sonra vermişti. Çünkü Wilde, mezarını, öldükten sonra bir sanat eserine çevirebilmişti. Hangi sözcüğü hak ediyor öpücüğe boğulmuş bu mezar? Saygı, sevgi, hayranlık... Kelimeler yine kifayetsiz.










10 yorum:

  1. Aklıma geldi:

    "Kulak verin sözlerime iyice,
    Herkes öldürebilir sevdiğini
    Kimi bir bakışıyla yapar bunu,
    Kimi dalkavukça sözlerle,
    Korkaklar öpücük ile öldürür,
    Yürekliler kılıç darbeleriyle!"

    çok ironik değil mi:-)

    YanıtlaSil
  2. O şiiri Wilde, karısını öldüren bir adam için, Reading Zindanı'nda mahkûmken yazıyor. Ve gerçekten de Wilde'ın ölümü öpücükle oluyor. Eşcinsel bir ilişki yüzünden hapse girip, bütün servetini, saygınlığını kaybediyor ve hapisten çıktıktan kısa süre sonra hayatını kaybediyor. Çok üzülmüşümdür Wilde'ın sonunun böyle olmasına hep :(

    YanıtlaSil
  3. Eserin tamamını okudum zaten, 3-4 yıl oldu gerçi; ama bazı pasajlar belli belirsiz de olsa aklımda. Aklıma geldi mi copy paste yapıyorum:-)

    Peter Ackroyd'un "Oscar Wilde'ın Son Vasiyeti" diye bir kitabı vardı. Senin de dediğin gibi, "onu da okumalı bir gün, ama hangi gün..."

    YanıtlaSil
  4. O kitabı da ben aldım, kitaplıkta duruyor. Bir gün okumalı diyorum, ama hangi gün :) Dorian Gray'in Portresi'ni de okumuşsundur şimdi sen...

    YanıtlaSil
  5. Bende de durum aynı, kitaplıkta öylece yatıyor. Zaten bu yılı kendime Dostoyevski yılı ilan ettim. Yıl dediğim okullar kapanana kadar. Zaten şimdi okuduğumu da o zamana kadar anca bitiririm:-)

    Bu arada, Dorian Gray'in Portresi'ni okudum. Doğru tahmin:-)

    YanıtlaSil
  6. :))

    Yıl sonuna kadar depresyona girip birilerini öldürebilirsin o zaman Dosto Reis'i okuyup okuyup :)

    YanıtlaSil
  7. Herkes öyle diyor. Ben, depresyona girmek için değil, zevk almak için okuyorum.

    YanıtlaSil
  8. Tabii zevkli ama bütün adamlar bunalımda, yarısı katil, öteki yarısı kumarbaz, hırsız, it, kopuk vs. O yüzden fena olabilir :) ahaha :)

    YanıtlaSil
  9. devam etsene sen şu mezarlık işine. ilginç olabileceğini hiç düşünmemiştim. çok sevdim!

    YanıtlaSil
  10. Öteki mezarlıklar bunun yanında çok sönük kalıyor ya :) bir iki fotoğraf koyarım bugün yarın:)

    YanıtlaSil